30. Средно училище "Братя Миладинови"


30. Средно училище "Братя Миладинови"

30. Средно училище "Братя Миладинови"

Адрес

България

бул. Александър Стамболийски 125А

Телефон

02 8221785

Социални мрежи

История на институцията

30. СУ „Братя Миладинови” е първото училище с разширено изучаване на немски и испански език – традиция, която преминава през годините до днес и му придава облик на училище с утвърден чуждоезиков профил.

Училището е основано като ЕСПУ „Людмила Живкова”. Сградата е една от най-интересно конструираните постройки в новосъздадения тогава модерен столичен комплекс „Зона Б-5” – оригиналното архитектурно решение вгражда по естествен начин сградата на бившето 68-мо основно училище в новата, авангардна за времето си конструкция. Пет години след основаването си училището е преименувано на Образцово единно средно политехническо училище „Знаме на мира”. 80-те години на миналия век е период, в който то играе водеща роля в реализирането на идеите на международното движение „Знаме на мира”, домакин е на едноименната асамблея и се превръща в еталон за масово училище според тогавашните очаквания на обществото.

След демократичните промени, през 1993 г., с решение на МОН, 30. СУ получава сегашното си име – „Братя Миладинови”, унаследено от "вграденото” в основите му 68-о училище. Промяната преосмисля усилията на педагогическия екип и учениците с най-светлите стойности от епохата на националното Възраждане.Тези стойности стават естествена основа за приближаване на училището към принципите на европейското образование.

30. СУ е базово учебно заведение на СУ „Св. Кл. Охридски”. Разполага с 25 класни стаи,кабинети по биология,химия, физика, география, история, музика, три кабинета по информационни технологии и два по труд и техника,актова зала, оборудвана видеозала, библиотека с над 13 000 тома,физкултурен салон и открити спортни площадки.В него се обучават над 800 ученици, а за овладяването на знанията се грижи педагогически екип от висококвалифицирани базови учители, автори на учебници и учебни помагала, носители на награди и отличия. Обучението по немски и испански език, за което училището е профилирано, е по най-съвременни учебни програми,а много от завършилите се реализираткато студенти в чужбина. Учениците имат възможност да проявяват творчество и инициативност и да се доближат до европейските принципи на ученическо самоуправление чрез разнообразните прояви на Европейския клуб /част от мрежата на европейските училищни клубове в страната/, както и в съвместни проекти с традиционните партньори на училището - СУ „Св. Климент Охридски”, Фондация „Пайдея”, Националния дворец на децата, читалище „Аура”.

30. СУ е базово учебно заведение на СУ „Св. Кл. Охридски”. Разполага с 25 класни стаи,кабинети по биология,химия, физика, география, история, музика, три кабинета по информационни технологии и два по труд и техника,актова зала, оборудвана видеозала, библиотека с над 13 000 тома,физкултурен салон и открити спортни площадки.В него се обучават над 800 ученици, а за овладяването на знанията се грижи педагогически екип от висококвалифицирани базови учители, автори на учебници и учебни помагала, носители на награди и отличия. Обучението по немски и испански език, за което училището е профилирано, е по най-съвременни учебни програми,а много от завършилите се реализираткато студенти в чужбина. Учениците имат възможност да проявяват творчество и инициативност и да се доближат до европейските принципи на ученическо самоуправление чрез разнообразните прояви на Европейския клуб /част от мрежата на европейските училищни клубове в страната/, както и в съвместни проекти с традиционните партньори на училището - СУ „Св. Климент Охридски”, Фондация „Пайдея”, Националния дворец на децата, читалище „Аура”.

30. СУ „Братя Миладинови” с основание се гордее с постиженията на свои именити възпитаници като Весела и Биляна Казакови – любими актриси за киноаудиторията още с първото им появяване в главните роли във филмите „Лист отбрулен” и „Подгряване на вчерашния обед”. Двете заедно печелят най-престижната награда за дебют в българското кино – наградата „Невена Коканова” през 2002 г.

Възпитаник на 30. СУ е и новото българско лице в операта – сопраното Анна Велева, която пее на много световни сцени, живее в Ню Йорк и вече има изяви в „Карнеги хол”. Новоизгряващата звезда на българската оперна сцена Райна Хинчева също е получила средното си образование тук, както и ред други известни хора: между мениджърите - Станислава Армутлиева, основател и управител на „Вирджиния Рекърдс”, между учените – известният египтолог доц. д-р Теодор Леков, ръководител на департамент „Средиземноморски и източни изследвания” в НБУ, между журналистите – Светослав Иванов от BTV, Лора Крумова, Петър Петров – сценарист, а също и архитекти, инженери, лекари. 

30. СУ „Братя Миладинови” дава на българското общество наистина широка палитра от таланти – гаранция и доказателство, че тук се получава всестранно образование - един добър влог към бъдещето!

Галерия - История на учебното заведение

Мисия на институцията

Мисията на 30. СУ „Братя Миладинови“ е да подпомага учениците в развитието и усъвършенстването им в оптимална училищна среда, с квалифицирани учители и в партньорство с родителите. Усилията ни са насочени към придобиване от учениците, не само набазово образование, но и на актуални знания, умения и компетентности, които са им необходими, за да се реализират успешно всоциалната среда, с проява на уважение към гражданските права на другите и отговорно собствено поведение.
Да се осигурят оптимални условия за формирането на добре подготвени за личностна и социална реализация млади хора всъответстие с динамиката на съвременното общество, което изисква познания в областта на модерните технологии за информация икомуникация, умения за социален диалог, готовност за учене през целия живот. Цялата учебна и възпитателна работа е насочена къмизграждането на личности с изразена индивидуалност, умения за работа в екип, гражданско съзнание и поведение, които да се проявяваткато отговорни и толерантни към различията със загриженост и зачитане на човешкото достойнство, както и нетърпими ипротиводействащи срещу всякакви прояви на агресия, насилие и тормоз.

Визия и цели на институцията

Нашето училище е образователно-възпитателна институция за ученици от начален, прогимназиален и гимназиален етап, предлагаща достъп до качествен образователен процес при съхранение на собствените достижения и развитие на иновациите в сферата на средното образование.

Нашата визия е да подготвим учениците за учене през целия живот, оценявайки уникалността на всеки ученик и осигурявайки неговите нужди в безопасна и сигурна среда. 30. СУ „Братя Миладинови“ ще продължи да се утвърждава и развива като училище, предоставящо качествено и актуално образование, в което се прилагат съвременни педагогически технологии, което ангажира, подпомага и стимулира учениците и ги прави значими в учебния и извън учебния процес, владеещи полезни компетентности, осъзнати за силните си страни и способни да ги развиват и прилагат за себа си и в полза на общността. Самооценката в училище води до ефективно планиране на подобренията, за да се надградят силните страни на училището и да се отстранят съществуващите слабости.

Насърчаването, развитието и реализацията на силните страни и заложби на всеки ученик, формирането на ключови компетентности и умения на 21. век, мотивирането му за учене през целия живот, както и формирането на активната му гражданска позиция са основен стремеж на общоучилищния екип на 30. СУ „Братя Миладинови“.

То е училище с утвърден облик и традиции, но с явен стремеж към развитие и адекватно отношение към социалните промени и тези в системата на предучилищното и училищното образование. В съответствие със Закона за предучилищно и училищно образование в 30. СУ „Братя Миладинови“ обучаемите придобиват основна и средна образователна степен.
Ето защо усилията ни са насочени към:

- използване на образователни иновации, способстващи за развиване на ключовите компетентности по роден и чужд език, както и дигитални и граждански компетентности за успешна личностна реализация и социализация на подрастващите;

- усъвършенстване на професионалните умения на педагогическата колегия по посока на прилагане на новите технологии в класната стая, усвояване на интерактивни образователни практики и на умения за пълноценно интегриране на децата със СОП, както и по посока на цялостната подкрепа на подрастващите;

- осигуряване на качествено образование на всички ученици, равен достъп до всички извънкласни и извънучилищни форми за изява на личността на подрастващия;

- осигуряване на максимално интегриране на учениците със СОП.


    Учителският екип в училището се състои от амбициозни и знаещи педагози. Специалисти в своята област те се стремят да разширяват обема на знанията си и да бъдат в крак с най-модерните образователни тенденции. Модерната образователна база различните образователни продукти, които използват нашите педагози предполагат максимално добри условия за обучение, както е видно и от резултатите на нашите ученици на ДЗИ и НВО. 
    Класните ръководители осигуряват на учениците от поверените им класове индивидуално отношение, учениците в училището са обгрижвани и защитени във всеки аспект на думата. Учителите могат да избират в какви квалификационни курсове да участват а обучението им е изцяло от училищния бюджет. 

    За последните години в училището има три компютърни кабинета с различни конфигурации, WI-FI в цялата сграда, класни стаи, оборудвани с най-съвременна техника, библиотека и места за отдих, модерен физкултурен салон и нов плувен басейн.

    Екипът от педагози се грижи за здравето сигурността и спокойствието на учениците в училище по същия начин, по който им преподава знания и умения – с пълна всеотдайност. Често в уроците се използват различни интерактивни методи: ролеви игри екипна, интердисциплинарна работа, работа по проекти, електронни уроци образователен софтуер и др.
    Учителският колектив се надява че тенденцията на устойчиво развитие ще се запази и в следващото десетилетие и училището ще продължи да бъде притегателен център за социалния живот на учениците си.

    Стратегии и приоритети в дейността на институцията

    Повишаване качеството на образованието чрез въвеждане на информационните технологии в преподаването на различните учебни предмети и чрез участието на учителите в квалификационните структури на училищно общинско регионално и национално ниво както и чрез използването на Интернет в работата на учителите и на Интернет свързаност на училището. Разнообразяване живота на учениците в училище чрез включването им в различни проекти занятия към ОДК и извънучилищни дейности по предмета и чрез целогодишното им ангажиране дори и през ваканциите в такива мероприятия като празници състезания конкурси олимпиади. Търсене на възможности за популяризиране на постиженията на учениците – учениците всяка година участват в олимпиади, състезания, конкурси под. и имат награди в областта на чуждите езици, изобразителното изкуство и др. Повишаване на доверието към учителската общност чрез повече прозрачност за извършеното в училище от училищната общност. Популяризиране успехите на учениците и учителите в местната и националната преса в училищния сайт и вестник. Подобряване на дисциплината в училище чрез мотивиране на учениците за учене посредством спазване на изискванията за ред законност и на нормативната уредба в образованието и чрез прилагането на Училищния правилник; Изграждане на ефективна и обективна система за вътрешно ценяване на качеството на обучение чрез надеждни механизми за измерване на резултатите в образователния процес и стимулиране на учителския труд на училищно ниво в условията на делегираните бюджети. Прилагане на училищна стратегия за промяна в образователната структура свързана с готовността за въвеждането и поддържането на максимално оптимизиран преподавателски състав и брой паралелки Обвързване на системата за заплащане на труда със системата за кариерно развитие на учителите – диференцирано заплащане. Участия в националната програма за ИКТ.

    1. Качество на образованието и мерки за неговото повишаване
     Планиране, организация и контрол на дейността на училището
     Осъществяване на привлекателен и мотивиращ процес на образование, възпитание и социализация
     Създаване и поддържане на благоприятна среда за обучение и развитие
     Повишаване на професионалната компетентност и квалификация на педагогическите специалисти
     Подобряване на взаимодействието с родителите, социалните партньори, работодателски организации, университети и
    други институции, работещи в областта на образованието и младежта
    2. Патриотично възпитание, формиране на национално самосъзнание и общочовешки ценности на децата и учениците
     Възпитаване на чувство за принадлежност, привързаност и любов към родината, българските народни традициите и
    фолклор
     Формиране на:
    - представи и възгледи за родина, народ и ценностна система чрез целенасочено взаимодействие между ученика и
    училището;
    - стабилна нравствена позиция на личността;
    - активна гражданска позиция и висок патриотичен дух;
    - чувство за толерантност и уважение към другите народи и към техните традиции.
    3. Осигуряване на условия за физическа активност и участие в спортни дейности
     Подобряване на физическата активност на учениците
     Повишаване на спортните резултати
     Формиране на навици за здравословен начин на живот
    4. Гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование
     Формиране на гражданско съзнание и граждански добродетели, свързани със знания за устройството на демократичното
    общество, за правата и задълженията на гражданина и с умения и готовност за отговорно гражданско поведение
     Развитие на умения за създаване или поддържане на здравословен стил и условия на живот и за доброволното адаптиране
    към поведение, благоприятстващо здравето
     Формиране на екологична култура, екологично съзнание и екологично поведение в тяхната взаимна връзка с оглед
    познаване на екологичните закони, защита, подобряване, управление и разумно използване на природните ресурси, както
    и опазване на природната среда и на екологичното равновесие
     Усвояване на знания за различни измерения на културните идентичности и за основни характеристики на
    интеркултурните отношения, формиращо позитивно отношение към разнообразието във всички области на човешкия
    живот, както и уменияи нагласи за конструктивни взаимодействия в мултикултурна среда
    5. Механизъм за съвместна работа с институциите по обхващане и включване в системата на предучилищното и
    училищното образование на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст
     Подобряване на междуинституционалното взаимодействие
     Намаляване дела на учениците, преждевременно напуснали образователната система
     Подобряване на достъпа и качеството на предучилищното и училищното образование
     Интеграция на децата и учениците от етническите малцинства
    6. Предоставяне на равни възможности за обучение и/или възпитание
     Пълноценна социализация и осигуряване на равен достъп до качествено образование на деца и ученици със специални
    образователни потребности, ученици с физически и ментални увреждания и ученици от етническите малцинства и ученици
    в риск
     Утвърждаване на интеркултурно и подкрепящо образование чрез реализиране на разнообразни извънкласни и проектни
    дейности
     Формиране на толерантност и уважение към правата на учениците от уязвими групи
     Изграждане на позитивен организационен климат и създаване на условия за сътрудничество, ефективна комуникация и
    отношения на загриженост между всички участници в процеса на образованието
    7. Приобщаване на деца и ученици
     Достигане до еднакво и качествено образование за всяко дете, независимо от раса, пол, религия, сексуална ориентация,
    физически и ментален статус, етнически произход
     Достигане на качествено образование до децата със заболяване, както и до тези, изпитващи затруднения при усвояване
    на учебния материал или при общуване
     Утвърждаване на разбирането, че приобщаването в образованието е един от аспектите на приобщаването в обществото
     Затвърждаване в съзнанието на учениците идеята, че училището е място за изява и усъвършенстване на личностното
    развитие
     Създаване на структури, подходи и стратегии за преодоляване на бариерите, за да се осигури за всички ученици
    равностойна среда, която най – добре да отговаря на техните изисквания и предпочитания
    8. Противодействие на тормоза и насилието
     Осъществяване на цялостната училищна политика срещу насилието
     Подобряване на отношенията между учениците и техните умения за общуване
     Повишаване на ангажираността и капацитета на цялата училищна общност за превенция и справяне с тормоза между
    учениците
     Създаване на по-сигурна училищна среда
    9. Превенция на риск от ранно отпадане от системата на предучилищното и училищното образование
     Създаване на подкрепяща среда за учениците и положителна нагласа към учебния процес
     Изграждане на мотивация за посещение на училище и участие в училищната общност
     Своевременно идентифициране на признаците за изоставане в усвояването на учебния материал и проблемите на
    училищно ниво, свързани с отпадане от училище
     Създаване на положителни нагласи към образователния процес

    Приоритети във взаимодействието със социалната среда

    1. Високо качество на образователния процес с адекватни измерими резултати на учениците
    2. Повишаване на равнището на въвеждащата и продължаващата – вътрешноинституционална квалификационна дейност с цел мотивиране и осигуряване на възможности за професионално усъвършенстване и кариерно развитие на педагогическите специалисти.
    2.1. Обучение в изградения STEM център по природни науки.
    3. Използване на електронен дневник и работа с облачни технологии в училището.
    4. Активно участие в проектни дейности и оперативни програми
    4.1. Работа по проект «Големият таблет», "Не се притеснявайте, бъдете забавни в клас", "Разширено съсдържание" по програма Еразъм +.
    4.2. Работа с eTwinning.
    4.3. Работа по проекти: „Нашите пари“; „Научи се да даряваш“; Образователна програма „Съдебната власт – информиран избор и гражданско доверие. Отворени съдилища и прокуратури“.
    4.4. Подготовка на учители и ученици по включване в дейности по видео филмиране на исторически забележителности, туристически обекти или малки фирми.
    4.5. Разработване на нови проекти.
    4.6.  Изграждане на втори STEM център и оборудване на 2 високотехнологични оборудвани и свързани класни стаи по Националния план за възстановяване и устойчивост:
    - Разработване на концепция и проект
    - Изпълнение на проекта
    4.7.Осигуряване на ресурси за е-обучение, използване на електронни образователни ресурси. Използване на създадените е-ресурси от учителите обучени по проекти от Еразъм+.
    5. Пълноценно използване на съвременни образователни технологии и ИКТ в класната стая.
    6. Превенция за преждевременното отпадане на учениците от училище.
    7. Облагородяване на училищното пространство и училищния двор.
    8. Ремонтиране на физкултурен салон и поддържане на възстановения плувен басейн на територията на училището.
    9. Разширяване и утвърждаване на контактите с образователния отдел към посолството на Кралство Испания относно обучението по испански език.
    10. Подкрепа на учениците в дейностите на ученическото самоуправление.
    11. Взаимодействие с родителите, социалните партньори, работодателски организации, университети и други институции, работещи в областта на образованието и младежта
    12. Взаимодействие с външни институции за подобряване връзката на училището със социалния живот – Джуниър Ачийвмънт, Висшия съдебен съвет, институцията Омбудсман.
    13. Поддържане на висок авторитет на училището като образователна институция, ориентирана към богата чуждоезикова подготовка с превес на испански език, обогатяване на здравните, гражданските, екологичните и интеркултурните компетентности на учениците; усъвършенстване на дигиталните умения на учениците в целия спектър на обществения живот; обогатяване на институционалното портфолио.


    Педагогически персонал

    д-р Атанаска Рейха - Директор

    Теория на възпитанието и дидактиката

    Полина Ангелова - Зам.-директор

    Инжнер

    Информатика и информационни технологии 

    Поля Лазарова - Зам.-директор

    Биология и химия

    Иванка Петрова - Зам.-директор

    Математика и физика и астрономия

    Иванка Дарджикова - Зам.-директор

    Начална и училилищна педагогика

    инж. Христо Кондров - Зам.-директор

    Инженер

    Учащи

    Брой Паралелки/групи
    Брой ученици/деца 1027 42

    Материална база на институцията

    Спортна площадка - 3

    Компютъра зала - 3

    Кабинет по химия - 1

    Столова - 1

    Басейн - 1

    Кабинет/площадка по безопасност на движението - 1

    Aктова зала - 1

    Интерактивен кабинет - 4

    Ресурсен кабинет - 1

    Фитнес зала - 1

    Библиотека - 1

    Физкултурен салон - 2

    Спортна площадка - 1

    Кабинет по биология - 1

    Класна стая - 30

    Кабинет по география - 1

    Кабинет по музика - 1

    Kабинет по математика - 3

    Kабинет по изобразително изкуство - 1

    Kабинет по история - 1

    Kабинет по БЕЛ - 3

    Методичен кабинет - 3

    Състав на обществен съвет

    г-жа Лора Крумова - Член

    г-н Николай Игнатов - резервен член

    Цели и мисия на училищното настоятелство

    Общественият съвет:
    1. одобрява стратегията за развитие на детската градина или училището и приема
    ежегодния отчет на директора за изпълнението й;
    2. участва в работата на педагогическия съвет при обсъждането на програмите за
    превенция на ранното напускане на училище и за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата и учениците от уязвими групи, както и при обсъждане на избора на ученически униформи;
    3. предлага политики и мерки за подобряване качеството на образователния процесвъз основа на резултатите от самооценката на институцията, външното оценяване – за училищата, и инспектирането на детската градина или училището;
    4. дава становище за разпределението на бюджета по дейности и размера на
    капиталовите разходи, както и за отчета за изпълнението му – за институциите на
    делегиран бюджет и за частните детски градини и частните училища, които получаватсредства от държавния бюджет;
    5. съгласува предложението на директора за разпределение на средствата от
    установеното към края на предходната година превишение на постъпленията над
    плащанията по бюджета на училището или детската градина;
    6. съгласува училищния учебен план;
    7. участва с представител на родителите в комисиите за атестиране на директорите
    при условията и по реда на държавния образователен стандарт за статута и
    професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически
    специалисти;
    8. съгласува избора от учителите на учебниците и учебните комплекти, които се
    предоставят за безвъзмездно ползване на учениците;
    9. сигнализира компетентните органи, когато при осъществяване на дейността сиконстатира нарушения на нормативните актове;
    10. дава становище по училищния план-прием;
    11. участва с представители в създаването и приемането на етичния кодекс на
    училищната общност;
    12. участва с представители в провеждането на конкурса за заемане на длъжността
    „директор“ в държавните и общинските детски градини и училища;
    13. участват с представители в заседанията на педагогическия съвет с право на
    съвещателен глас.
    Общественият съвет дава становища и по други въпроси по искане на директора, на педагогическия съвет, на регионалното управление на образованието или на съответния министър – първостепенен разпоредител с бюджет.

    Училищно настоятелство - Проекти и успехи

    През годините от 2020 до 2023 училището работи по различни програми и проекти:
    - НП „Изграждане на училищна STEM среда;
    - НП „ИКТ – „Хардуерно оборудване-интерактивни дисплеи“;
    - НП „ИКТ – „Средства за електронен дневник за училища, ЦПЛР и ЦСОП“;
    - НП „ИКТ – „Средства за Интернет свързаност“;
    - НП „ИКТ – „Доизграждане на безжични локални мрежи (Wi-Fi)“;
    - НП „Office 365 Education ProPlus, Office 2016 и Windows 10 Education Upgrade“;
    - НП „Без свободен час в училище“;
    - НП „Оптимизация на вътрешната структура на персонала“;
    - НП „Квалификация за професионално развитие на педагогическите специалисти“;
    - НП „Иновации в действие“ ;
    - НП „Библиотеките като образователна среда“;
    - НП „Заедно в изкуствата и спорта“ /2 групи през учебната 2022/ 2023 година/;
    - НП „Осигуряване на съвременна образователна среда“, модул „Културните институции като образователна среда“
    - Изграждане на втори STEM център по Националния план за възстановяване и устойчивост
    - Програма „Научи се да плуваш“ на Министерството на младежта и спорта;
    - Занимания по интереси /14 групи през учебната 2022/ 2023 година/;
    - Проект BG05M2OP001-5.001-0001 „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“;

    - Проект "Образование за утрешния ден" - обучение на педагогически специалисти Дигитална раница  
    - „IN-EDU Проект“ – Хакатон за ученици;
    - Еразъм+ КА1 „Големият таблет“;
    - Еразъм+ КА1 „Не се притеснявайте, бъдете забавни в клас!“;
    - Еразъм+ КА2 „Разширено съдържание“;

    - Еразъм+ дейност „Мобилност”, сектор „Училищно образование” - "Наука и технологии в многоезичната класна стая";
    - Еразъм+ „InPlace“ - партньорство и обмен на добри практики за създаване на кратки видеопредставяния на малки фирми, исторически забележителности или туристически обекти;

    - Програма Еразъм+ “INclusive communities through Media literacy & Critical Thinking EDUcation”;• Програма Еразъм+ на ЕК „Проект De Facto“;
    - Програма Еразъм+ „Generative Learning E+ project“;
     
    • ЕTwinning проекти

    30. СУ е Еtwinning училище 2021-2022 и 2023-2024 година

    -  eTwins Reflection

    https://www.etwinning.net/bg/pub/countries/country/schools/school.cfm?id=138257


    Галерия - Училищно настоятелство: Проекти и успехи

    Участие в проекти

    Реализирани проекти/ програми от 30. СУ:
    - Реализирани проекти:
    • Проект „Клуб добродетел“ – реализиран съвместно с Фондация "Благотворител", създадена за осъществяване на дейност в обществена полза;
    • Проект „TABBY“ - увеличаване на познанията и уменията за предпазване на младите хора, които използват интернет, мобилни телефони, социални мрежи, училищни и извън-училищни мрежи, от превръщането им в жертви от страна на техните връстници или други подрастващи или дори възрастни.
    • Проект „МИТ /математика, изобразително изкуство, информационни технологии/“ – интегрален интерактивен проект с учениците от IX клас - http://mit-30-sou.weebly.com/ ;
    • Проект УСПЕХ „Да направим училището привлекателно за младите хора 2011-2015“;
    • Проект в рамките на Национална кампания "За чиста околна среда – 2016 - 2017" на тема "Обичам природата и аз участвам", съвместно с Министерство на ОСВ и ПУДООС
    • Проект „ONE-TO-ONE“ - Интерактивни класни стаи за работа с таблети 2016-2018;
    • Проект „Твоят час“ на МОН - 2016-2018;
    • Проект „Health Edu“ 2016-2018 – здравословно хранене;
    • “Научи се да даряваш” - преподаване и практикуване на основните принципи на гражданското участие и дарителство в училищата, интегрирана в общата училищна програма;
    • OП "Съдебната власт – информиран избор и гражданско доверие" - партнира с Районна прокуратура - гр. София и с ВСС;
    • Проект „Европа след пандемията: един по-добър свят? Опитът ни учи“;
    • Мултидисциплинарен проект с учениците от XI класове „Covid-19 Предизвикателството на нашето време“;
    • Реализиране на дейностите по схема „Училищен плод“ и „Училищно мляко“; 

    - Национални проекти/програмии:
    • Национална програма „Научи се да караш ски“;
    • Национална програма „С грижа за всеки ученик“;
    • Програма ФАРО - Асистенти преподаватели по Испански език в периода 2015-2018;
    • „Система за кариерно ориентиране в училищното образование“ - Проект BG05M20P0001 по оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж". Програмата по кариерно ориентиране обхваща учениците от І-ХІІ клас, като фокусът е насочен към учениците от VІІ/VІІІ и ХІ/ХІІ кл.;
    • Проект BG05M2ОP001-2.011-0001 „Подкрепа за успех“;
    • Национална програма „Без свободен час“;
    • Национална програма ИКТ

    – "Лицензиране абонаментно право на ползване на софтуерни продукти на Microsoft за нуждите на образованието и науката в Република България" всички учители и ученици от 30. СУ;
    - Средства за интернет свързаност;
    - Средства за електронен дневник;

    - Осигуряване на свързаност и средства за интернет на държавните и общинските училища и центрове за подкрепа на личностно развитие (ЦПЛР), както и средства за развитие и поддръжка на опорната мрежа. Внедряване на модерни технологии за управление на WAN мрежата на МОН, прилежащитерегионални структури и образователните институции.
    • Национална програма „Квалификация“ - Дейности по въвеждаща, поддържаща и надграждаща квалификация в изпълнение на националните политики, насочени към усъвършенстването и развитието на педагогическите специалисти;
    • Национална програма „Оптимизация на вътрешната структура на персонала”
    • Национална програма „Осигуряване на съвременна образователна среда“:
    - Модул „Осигуряване на ученически шкафчета“;
    - Модул „Културните институции като образователна среда“ - 2023;
    - Модул „Библиотеките като образователна среда“ - 2022;
    - Модул „Подобряване на условията за експериментална работа по природни науки в профилираната подготовка“;
    • Проект BG05M2OP001-2.012-0001 „Образование за утрешния ден“;
    • Национална програма „Изграждане на училищна STEM среда” - 2021-2022

    • Национална програма „Заедно в изкуствата и в спорта“ - 2022-2024

    • Национална програма „Иновации в действие“ - 2022-2023

    • Национална програма „Оптимизиране на вътрешната структура на персонала“ - 2022-2024;

    - Реализирани европейски проекти/ програми:

    •  Проект BG05M2OP001-5.001-0001 „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“ - 2021-2023;
    - Реализирани общинки проекти/ програми:
    • Програма „Зелена София“ - облагородяване на прилежащите на 30. СУ зелени площи;
    • „Заедно с играта учим правилата по БДП“ по Програма за опазване живота и здравето на децата като участници в пътното движение на Столична община – СБДДС;
    • Проект „София и Европа за младите-3D, демокрация, диалог и дебат“;
    • Проект „Европейска седмица на спорта“


    Галерия - Участие в проекти

    Успехи на институцията

    Дейности за популяризиране на училището:

    Планирани до края на 2023/2024

    • "Европейска седмица на спорта",  септември 2023

    • Ден за извънкласни дейности и спорт в 30. СУ,  27.10.2023 г.

    • Участие в Националното състезание по творческо писане на английски език /ученици от VI-XII клас/, ноември 2023

    • Участие в инициатива на Дигитална национална коалиция и МОН „Бъдещето е код“ октомври –декември 2023; април – юни 2024
    Участие на учениците от 30.СУ в организираната традиционно от МОН „Седмица на четенето“, октомври 2023

    Участие в „Европейска седмица на програмирането“, октомври 2023 

    • Участие в трите етапа на Конкурса по превод към Образователен отдел на Посолството на Испания, както и участие в Конкурса за поезия–ученици от VIII, X и XI класове, съобразно графика на Образователния отдел

    • Участие в Коледно и Великденско математическо състезание, организирано от Съюза на математиците в България. декември 2023-април 2024
    • Участие в Национално състезание „Ключът на музиката”, януари-март 2024
    • Ден за безопасен Интернет, февруари 2024

    • 19 февруари - 151 години от обесването на Васил Левски февруари 2024 

    • Участие в „Дни на медийна грамотност“, февруари 2024

    • Отбелязване на световния ден за борба с тормоза в училище – “Ден на розовата фланелка“, февруари 2024 

    • Отбелязване на Световната седмица на парите с ученици от прогимназиален етап, март 2024

    •Участие в Международен фестивал за рисунки „Млади таланти”, организиран от Двореца на децата март/април 2024
    • Участие в математическо състезание „Европейско Кенгуру“, организирано от Съюза на математиците в България, март/април 2024

    • Отбелязване Седмицата на детската книга – 23-30 април, с ученици от първи до осми клас
    • Отбелязване на 22 април - Денят на Земята с изработване на презентации и постери от ученици на тема „Планетата срещу пластмасата“, април 2024 

    • Провеждане на информационни кампании за седмокласниците и зрелостниците, април 2024 

    • Ден на ученическото самоуправление, 09.05.2024

    • Изготвяне на изложба по повод 24 май – Ден на славянската писменост и българската просвета и култура, май 2024 г.

    • 2 юни – Ден на Христо Ботев и борците за свободата на България, юни 2024

    • Организиране на дейности с ученици от гимназиален етап и ВСС по ОП „Съдебната власт – информиран избор и гражданско доверие“ 

    • Представяне постиженията на учениците по изобразително изкуство в периодични изложби във фоайето на 30. СУ 

    • Популяризиране на постиженията на учениците чрез училищния сайт, информационни табла, изложби и др. 

    • Организиране на екскурзии и училища сред природата при спазване на нормативната уредба на МОН за ученически отдих и туризъм и при възможност за тяхното организиране и провеждане съобразно разпоредбите на Министерството на здравеопазването

    • Извънкласни и спортни дейности според плановете на вътрешноучилищните
    професионални учебни общности, Националния календар на МОН и графика на район „Възраждане”

    • Целогодишна работа по приобщаване на децата със СОП, взаимодействие с
    вътрешноучилищните екипи, родители и други заинтересовани страни

    • Провеждане на квалификационни дейности

    Планирани до края на 2022/2023г.:

    • В последната седмица на м. януари 2023г. училището ни отново е одобрено и подаде своята кандидатура за „e-Twinning School 2023-2023“.
    • В периода м. декември 2022-м. януари 2023г. 30. СУ подготви своята кандидатура за „STEM School Label“, която е одобрена от Екипът на STEM School Label в European Schoolnet ще бъде подадена в началото на м. февруари 2023г.
    • Учениците от гимназиален етап през месец февруари 2023 г. ще се включат в конкурс организиран от СРЗИ на тема 14.02. – Ден на влюбените, чрез есе, стихотворение, плакат, рисунка, постер;
    • Класираните ученици от 9 и 11 клас на 09.02.2023г. ще участват в „Стъпала на знанието. Български език и литература“ втори кръг;
    • Класираните ученици от 4 до 12 клас за областен кръг на олимпиадите по математика, английски и испански език, история и цивилизации, география и икономика, философия и биология и ЗО ще се явят на съответните дати;
    • Учениците от 4 до 7 клас ще вземат участие в Математическото състезание „Европейско кенгуру“;
    • Класираните ученици от 5 до 7 клас ще вземат участие в Националното състезание „Ключът на музиката“ областен кръг;
    • Учениците от начален етап ще продължат участиетоси в състезанията от календара на Сдружение на българските начални учители /СБНУ/;
    • Учениците от гимназиален етап ще участват в XXIII Национален фестивал за ученически театър на испански език в град Варна;
    • Учениците от гимназиален етап ще се включат в конкурсите за: есе или разказ на тема „Завръщане към корените” 2023 и рисунка на тема „Моето родословно дърво” 2023 обявени от Тракийско сдружение „национална инициатива „завръщане към корените” и „по обратния път на дедите ни”;
    • През месец февруари учениците ще участват в „Дни на медийна грамотност“;
    • През месец май учениците ще участват в Международен фестивал за рисунки „Млади таланти”, организиран от Двореца на децата;
    • Участие на учениците от 30. СУ в организираната традиционно от МОН Седмица на четенето;
    • Учениците ще вземат участие в предстоящи извънкласни и спортни дейности според плановете на вътрешноучилищните професионални учебни общности, Националния календар на МОН, графика на район „Възраждане” и конкурси, които се обявяват през годината.
    • Спортни мероприятия - Син празник в 30. СУ

    2022/2023 

    • На 30 септември 2022г. за пореден път 30. СУ "Братя Миладинови" се включи в инициативата Европейски ден на спорта, Учениците от начален етап проведоха състезания по плуване в обновения плувен басейн на училището, учениците от прогимназиален и гимназиален етап се състезаваха в турнири по волейбол, баскетбол и лека атлетика, шах. В инициативата се включиха над 520 ученици и техните учители по физическо възпитание и спорт;
    • Всички ученици от гимназиален етап посетиха и активно участваха в дванадесетото издание на Софийския фестивал на науката, което се проведе на 8 и 9 октомври 2022 г. в София Тех Парк;
    • На 19.10.2022г. учениците от 5-7 клас на 30. СУ спечелиха първо място в турнира по футбол от първи етап на "Ученически игри"- район Възраждане;
    • На 20.10.2022г. фондация "Първите три минути" проведе практическо обучение по проект „Споделена библиотека за животоспасяващи умения“, в който 30. СУ се включи през 2022г. Заедно с преминалите курса на обучение учители, представителите на фондацията демонстрираха на учениците от гимназиален етап оказване на първа помощ на пострадал човек - извършване на сърдечен масаж, изкуствено дишане (КПР) и автоматична външна дефибрилация (АВД);
    • Ученици от начален етап през тази учебна година участват в eTwinreflection;
    • На 19. 10. 22 г. отбелязахме Световния ден за борба с трафика на хора. Наш гост беше представител на Международната неправителствена организация А - 21 в час на класа с учениците от 7а и 7в клас на 30. СУ. Темата на дискусията беше "Основните опасности и как да се предпазим от тях";
    • По повод световния ден на заболяването Фамилна Хиперхолестеролемия, през месец октомври Федерация „Български пациентски форум“ проведе обучителни уроци с учениците от първите и вторите класове на 30. СУ;
    • На 24.10.22г. по инициатива на район Възраждане в 30. СУ „Братя Миладинови“ гостува форум-театър с постановката „Сълза на петолинието“. Събитието беше проведено с ученици от гимназиален етап по повод Международния ден за борба с трафика на хора;
    • В седмицата на кодирането малките ученици от 4“в“ клас програмираха в Scratch. За своите умения получиха сертификат. Тема на събитието "Code Week is here". Участие взеха и ученици от ЦДО 3б;
    • В периода 26. - 27.10.2022г. учениците от 8-12 клас на 30. СУ извоюваха две трети и едно второ място в турнирите по волейбол за девойки и юноши на "Ученически игри"- район Възраждане;
    • Учениците от 30. СУ "Братя Миладинови" вплетоха дъждовни капки в своите творби, с които участваха в периодичния конкурс на KONKURS-BG.COM на тема "Дъжд";
    • На 3.11.2022 г. учениците от 9. и 10. класове на 30 Средно училище "Братя Миладинови" посетиха "Регионална служба военна полиция", София в деня на отворените врати;
    • Учениците от Клуб "Смарт" с ръководител г-жа Галина Марчева посетиха Образователния STEM център към Майкрософт. Проведеното занимание беше свързано с темата Алтернативни източници на енергия във време на енергийна криза, която учениците разработват тази учебна година;
    • Учениците от III.г клас на 30. СУ "Братя Миладинови" участваха в инициативата на Пощенска банка "Гордея се с труда на моите родители", която се организира заедно с Българската мрежа на Глобалния договор на ООН;
    • На 21. ноември 2022г. в 30. СУ „Братя Миладинови“ с кратка церемония беше открита почетна плоча, удостоверяваща принадлежността на нашето училище към общността на българските училища с испанска езикова секция. На церемонията присъстваха Ръководителят на образоввателния отдел към Посолството на Кралство Испания г-н Анхел Сантамария, ръководството на 30. СУ, учители и ученици;
    • Учениците от начален етап в 30. СУ “Братя Миладинови” се включиха в европейската инициатива “Заедно за безопасността на децата на пътя”;
    • На 24. и 25.11.2022. учениците от 11в и 12а клас проведоха интерактивни часове по немски език в библиотеката на Гьоте институт София. Тема: "Der glaserne Mensch" /"Стъкленият човек". Учениците решаваха задачи свързани с опасностите, които носи безразсъдното онлайн поведение, фалшивите новини, манипулацията, кибер тормоза и пристрастеността към социалните медии;
    • През месец юни и месец октомври 2022г. екип на издателство „Просвета“ посетиха 30. СУ „Братя Миладинови“ и заснеха видео, което е част от инициативата „Новите реалности в училище“. На 24.11.2022г. видеото беше качено във фейсбук страницата на издателството;
    • Ученици от 11. класове взеха участие в конкурс по превод организиран от Европейската комисия Juvenes Translatores „Млади преводачи“, като превеждаха текстове от английски език на български език и от испански език на български език;
    • Учениците от всички класове на гимназиален етап на 30. СУ, подкрепяни от г-н Томислав Евтимов, учител по философия и гражданско образование се включиха активно в Националната инициатива "Правосъдие в бъдещето. Прокурори и ученици говорят за право." Събитието е под патронажа на Асоциация на прокурорите в България - прокурор Ралица Първанова, както и от Камарата на следователите в България - следовател Тихомир Николов. На 2.12.2022г. в актовата зала на нашето училище се проведе среща с тях;
    • През месец декември ученици от всички етапи взеха участие в Национален конкурс "Моята Европас Коледна картичка", организиран от Национален Европас център България;
    • Учениците от 30. СУ се включиха в конкурса за рисунка на район "Възраждане" на тема - "Коледни вълшебства";
    • Учениците от 4 до 12 клас взеха участие в общинския кръг на олимпиадите по Математика, БЕЛ, Физика, Химия и ООС, История и цивилизации, География и икономика, Философия, Английски език, Испански език, Биология и ЗО;
    • Ученици от 4 клас участваха в олимпиадата „Знам и мога“;
    • Ученици от 5 до 7 клас взеха участие в Национално състезание „Ключът на музиката“- общински кръг;
    • Ученици от 9 и 11 клас взеха участие в „Стъпала на знанието. Български език и литература“ първи кръг;
    • Учениците от начален етап взеха участие в състезанията от календара на Сдружение на българските начални учители /СБНУ/ - Аз рисувам, Аз и знанието, Аз, природата и светът, Аз и числата.

     2021/2022 година:
    • Ученици от начален етап участват в еTwinning проекти още от учебната 2020/2021 година заедно с партньори от различни държави . Училището ни спечели знак за качество „e-Twinning School 2021-2022“ с класирания проект „STOP HERE“ от Националното звено на еТwinning. През 2021/2022 г. взеха участие в проекта Underthesameroof;
    • С резолюция на държавния секретар по образованието и професионалното обучение на Министерство на образованието на Кралство Испания от 2 юли 2018 г. 30. СУ работи по двустранната Програма за сътрудничество в областта на образованието и културата между Република България и Кралство Испания. Всяка година учениците и учителите се включват в различни инициативи. През изминалата учебна година взехме участие в:
    - конференция „30 години Мадридски протокол“;
    - ,,Най-дългото пътуване. Първата обиколка на Земята";
    - информационна среща с представители на университета Алкала де Енарес, Мадрид, в продължение на изложението „Световно Образование“;
    - участие на учениците в "XXII. фестивал на училищен театър на испански език“ с пиесата „Марибел и странното семейство“ автор Мигел Михура, проведен в гр. Пловдив;
    • Учениците от IX „а“ и IX „в“ класове, учители и ръководство на 30. СУ „Братя Миладинови“ участвахме в Проект „Медийната грамотност като щит срещу фалшивите новини, дезинформацията и пропагандата”, одобрен по програма Еразъм+;
    • Ежегодно 30. СУ се включва в инициативите в дните за Медиийна грамотност. В училище работи екип "Нашият глас" от 6 ученици от гимназиален етап. Те работят върху темата за “Медийна и информационна грамотност” в частта фалшиви новини. Спечелиха трето място в Хакатон за ученици, с участието на над 100 училища в България;
    • На 24.09.2021 г. в 30. СУ "Братя Миладинови" се проведе "Ден на европейската седмица на спорта". В инициативата се включиха ученици от всички етапи
    • Послучай празника на училището - 40 години от създаването му, ученици и учители подготвиха видео, което е качено в сайта на училището
    • Учениците от 3. и 4. класове се включиха в Европейска седмица на кодирането;
    • Учениците от 4 клас с групов проект се включиха в Националния конкурс ,,Мартеници от гайтан", организиран от Етнографски музей Етъра, град Габрово;
    • Учениците взеха участие в конкурс на тема „Моят домашен любимец“ в 17 конкурс на читалище Христо Ботев;
    • На 26.03.2022 г. пред Паметника на Одринци ученици от 8б и 12б класове на 30. СУ „Братя Миладинови“ присъстваха на тържествено честване на Деня на Тракия, събитие е от Културния календар на Столична община;
    • За Великден учениците от 8 и 9 клас на 30. СУ "Братя Миладинови" рисуваха картини посветени на Светото Възкресение, с които взеха участие в Националния конкурс "Възкресение Христово" организиран от Св. Синод;
    • Учениците от 3. и 4. класове нарисуваха своите мечти, за да се включат в прекрасната инициатива на издателство Клет "Моята Мечта";
    • По повод 140 годишнината от рождението на именития български художник Владимир Димитров-Майстора, учениците от 9 до 11 клас на 30. СУ "Братя Миладинови", подготвиха творческо ателие и изложба с реплики на негови картини, по инициатива на район „Възраждане“;
    • Ученици от прогимназиален етап взеха участие в „Моите родови корени от Македония и Одринска Тракия“ – получена втора награда за документален разказ; Наградената ученичка беше гост в предаването Социална мрежа по NOVANEWS;
    • Ученици от 11 клас взеха участие в рецитал по повод 146 години от смъртта -саможертва в името на свободата на гениалния поет и революционер Христо Ботев, организиран от район Възраждане;
    • Учениците от 4 до 12 клас взеха участие в общинския кръг на олимпиадите по Математика, БЕЛ, Физика, Химия и ООС, Астрономия, Английски език, Испански език, Биология и ЗО и в областен кръг на олимпиадите по математика, БЕЛ, английски и испански език;
    • Ученици от 4 клас участваха в олимпиадата „Знам и мога“;
    • Ученици от 4 до 7 клас взеха участие в Математическо състезание „Европейско кенгуру“;
    • Ученици от 5 до 7 клас взеха участие в Национално състезание „Ключът на музиката“;
    • Ученици от 5 до 12 клас взеха участие в „Стъпала на знанието. Български език и литература“;
    • Учениците от начален етап взеха участие в състезанията от календара на Сдружение на българските начални учители /СБНУ/;
    • Участвахме в Ученически игри – районни първенства
    - Баскетбол – момчета 8 – 12 клас
    - Волейбол – момчета - 11 клас
    - Волейбол - момичета 8 – 10 клас
    - Футбол – момчета 11 клас
    - Футбол – момчета 5-7 клас
    - Бакетбол – момчета 5-7 клас
    • участие в дейност, организирана от ЦРЧР - Национална онлайн конференция "Дигитална сигурност в дигиталния свят" (Е-safety in an e-world).- двама учители участваха като лектори на конференцията;
    • През учебната 2021/2022 г. педагогически специалисти взеха участие в 3 проекта по програма Еразъм+:
    - КА1 „Големият таблет“ - в периода от 3.04. до 10.04.2022 г. в Хелзинки, Финландия 12 педагогически специалисти бяха обучени в структуриран курс за работа с големи интерактивни изображения;
    - КА1 „Не се притеснявайте, бъдете забавни в клас!“ - в периода от 9.07. до 17.07.2022 г. 12 педагогически специалисти участваха в структуриран курс „eTests, eAssignments, eGames and other eGadgets for Innovative Teachers“ в провинция Манавгат, Анталия;
    - КА2 „Разширено съдържание“ - в периода 24-27 март 2022г. в 30. СУ „Братя Миладинови“ заедно с партньори от Гърция, Турция, Финландия, Австрия и България се проведе курс за обучение на учители на тема „Създаване на дигитални ресурси”.


    2020-2021

    • Ежегодно състезания за учениците от начален етап със „Сдружение на българските начални учители“ : „Аз и числата“, „Аз и буквите“, "Аз и знанието", "Аз рисувам", „Аз, природата и светът”, „Аз общувам с Европа”;
    • С „Български Център за безопасен интернет“ – „Учител-будител във виртуалното пространство“, „Международен Ден за безопасен интернет”
    • С „Асоциация Родители“ – обучения за класните ръководители;
    • Ежегодна благотворителна кампания „Капачки за бъдеще“;
    • Ежегодни инициативи с Дом за възрастни хора в Зона Б5;
    • Ежегодно участие в инициативи на Националния дворец на децата-изложби, концерти и др.;
    • Съвместна изложба с Национален природонаучен музей, гр. София „Природното богатство на България“;
    • “Походът на книгите“, съвместни инициативи с Асоциация „Българска книга“;
    • Национална седмица на четенето;
    • Националната кампания на Асоциация „Българска книга“ „Купи една книга. Дари я на своето училище“;
    • Национален конкурс „ЗАВРЪЩАНЕ КЪМ КОРЕНИТЕ“, инициатива на Тракийско сдружение ''Национална Инициатива Завръщане към Корените'', под патронажа на г-жа Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община;
    • Ежегодно дейности по повод Международния ден за борба с тормоза в училище „Ден на розовата фланелка“;
    • Международен фестивал на детско и младежко научно-техническо творчество „От Винта!“
    • Предизвикай се с Уча.се в 30. СУ;
    • Съвместни мероприятия с Висш съдебен съвет – „Ден на отворените врати“; „Ден на Конституцията“;
    • Европейска седмица на спорта-Спортен панаир в зала „Арена Армеец“, съвместна инициатива с район Възраждане в лицето на кмета г-жа С. Савова;
    • Инициативи с Образователния Отдел на Посолството на Испания – среща с испанския актьор Рубен Сантана в „Разкажи ми история“, премиерата на книгата „Бял прах“ пред учениците на 30. СУ, „Cреща на две култури – какво ни даде Америка?“, ежегодно участие на 30. СУ в Национален фестивал за училищен театър на испански език и др.
    • „Спортът срещу агресията“ - спортни празници на район „Възраждане“;
    • Съвместни дейности с Гьоте институт - „Ателие_ за _ немски _ език“; „„Мога да чета на различни езици“;
    • Световната седмица на парите с Българската Фондова Борса - инициативи базирани на глобалния слоган „Учи. Спестявай. Печели“ с подкрепена от JA Bulgaria;

    Галерия - Успехи на институцията

    Успехи на учителите

    - Присъдени отличия и награди на учители и служители от участя в състезания и събития, организирани от СО, НПО и др.
    - награда „Неофит Рилски“ – за д-р Атанаска Рейха, директор на 30.СУ;
    – „Грамоти за активно участие на учителите от начален етап в състезанията за ученици, организирани от Сдружение на българските начални учители;
    - Книговище -Най-четящ клас“ и „Шампион по четене с разбиране“, „Шампион и творец по четене“

    Галерия - Успехи на учителите

    Успехи на учащи

    Дял (процент) на учениците, участвали в олимпиади, състезания, конкурси и др. за:
    -учебна 2021/2022 г. – 98%
    -учебна 2022/2023 г. – 80%
    Олимпиади и национални състезания по графика на МОН
    • Математика
    • БЕЛ
    • Испански език
    • Английски език
    • Биология и здравно образование
    • Химия и опазване на околната среда
    • Физика
    • Астрономия
    • Знам и мога
    • Ключът на музиката
    • Европейско кенкуру
     Спортни състезания и турнири
    Ученически игри – районни първенства
    • Баскетбол – момчета 8 – 12 клас
    • Волейбол – момчета - 11 клас
    • Волйбол - момичета 8 – 10 клас
    • Футбол – момчета 11 клас
    • Футбол – момчета 5-7 клас
    • Бакетбол – момчета 5-7 клас
    ? Училищни турнири
    • Плуване - момчета и момичета 1 – 4 клас
    • Волейболен мач с учители – момчета 11 – 12 клас
    Фестивали
    • 22-ри фестивал на ученическите театри на испански език
    Конкурси
    Национални
    • „Моите родови корени от Македония и Одринска Тракия“ – получена втора награда за документален разказ
    • Национален конкурс "Възкресение Христово", организиран от Св. Синод
    • 17 конкурс на читалище Христо Ботев "Звезди обсипят свода небесен", на тема: Моят домашен любимец (ученик от 9 а клас е носител на наградата на конкурса)
    • "Моята Мечта" на изд. Клет
    • Стъпала на знанието
    Общински
    • Участие в творческо ателие и изложба, посветена на 140 години от рождението на Владимир Димитров-Майстора
    ? Участие на ученици от начален етап в състезания на СБНУ
    • Аз рисувам
    • Аз и знанието
    • Аз, природата и светът
    • Аз и числата
    • Аз и буквите
    • Аз общувам с Европа
    • Финалното състезание

    Информация за участието на ученици от 30. СУ в олимпиади, състезания, конкурси и др. през учебната 2021 – 2022 г.

    Олимпиади и национални състезания по графика на МОН
    • Математика
    • БЕЛ
    • Испански език
    • Английски език
    • Биология и здравно образование
    • Химия и опазване на околната среда
    • Физика
    • Философия
    • История и цивилизация
    • География и икономика
    • Знам и мога
    • Ключът на музиката

    Спортни състезания и турнири
    Ученически игри – районни първенства
    • Футбол – момчета 5-7 клас
     Конкурси
    ?Национални
    • "Моята Европас Коледна картичка"
    • XXIII НАЦИОНАЛЕН ФЕСТИВАЛ ЗА УЧЕНИЧЕСКИ ТЕАТЪР НА ИСПАНСКИ ЕЗИК
    • Периодичен конкурс от програмата на KONKURS-bg.com, на тема "Дъжд"
    • Периодичен конкурс от програмата на KONKURS-bg.com, организиран от БАН, на тема: Космосът и АЗ"
    • Стъпала на знанието
    Общински
    • Конкурс за коледна картичка – „Коледни Вълшебства“- 2 първи награди

    Училищни – тема: „Коледа“ изработване на:
    • Дигитална картичка
    • Рисунка
    • Сурвачка
    • Картичка
    Участие на ученици от начален етап в състезания на СБНУ
    • Аз рисувам
    • Аз и знанието
    • Аз, природата и светът
    • Аз и числата
    Други
    • НС „Млади преводачи“

    Галерия - Успехи на учениците

    Партньорства

    •Образователен отдел към Кралство Испания, 30. СУ е част от Асоциацията на училищата в България, в които преподава учител испанец

    •Асоциация Българска книга

    •Коалиция за медийна грамотност

    • Безопасен интрнет

    • Национален дворец на децата 

    • Национален природо-научен музей

    • Военно медицинска академия

    • Гьоте институт

    •Юнион Интерактив ООД - ангажирана в сектор Образование и по- конкретно внедряване на образователни технологии и квалификация с екипа на 30. СУ през 2022г. и изграждането на STEM център по Природни науки, изследвания и иновации
    • Беткор ООД и Българска Училищна Индустрия ООД - партньор за намиране на най-верните интериорни решения. Фирмата заема лидерска позиция на пазара за производството и доставката на училищно обзавеждане – ремонтни дейности и обзавеждане 2022г.
    • Институт по Молекулярна биология и Института по биоразнообразие и екосистемни изследвания към БАН – периодично осигурява материали за часовете по биология и ЗО 2022-2023г.
    • Виваком – партньор в изграждането и поддръжката на цялостната безжична мрежа – 2022-2023г.
    • Samsung Bulgaria – обучение за ученици, нови технологии в процеса на обучение, подкрепа на социални каузи
    Проведена интердисциплинарна онлайн конференция на тема “Covid-19 Предизвикателството на нашето време” - институт по Молекулярна биология, Институт по биоразнообразие и екосистемни изследвания към БАН, Асоциация родители, СБУ, Коалиция за медийна грамотност, в. „Капитал“.
    В текущата учебна година ученици от гимназиален етап участват в инициатива на Samsung Bulgaria “Solve for tomorrow”, по която инициатива разработват прототип на дигитална технология по социално значима тема “мобилно приложение за хората с увреждания, които търсят работа”. Планирани са обучения от страна на партньора, с помощта на менторски екип, за осъществяване на прототипа, както и срещи с търговски и управленски представители на Samsung.

    Галерия - Партньорства

    Иновации

    Училището е изградило традиции при осъществяването на добри практики и партньорстава с различни държавни институции и граждански организации. За поредна година работим в партньорство с Министерство на правосъдието и Висшия съдебен съвет по образователна програма “Съдебната власт. Информиран избор и гражданско доверие. Отворени съдилища и прокуратури”, чрез която се привличат съдии, прокурори и следователи от съдебната система. Учениците участват активно в мероприятия, проведени както в училище, така и в Съдебната палата, Районни съд и прокуратура, Военен съд и др. За своето участие, учениците обогатяват гражданската си култура и развиват своята етична и правна култура. Последните години осъществихме партньорство с Коалиция за медийна грамотност и Асоциация на европейските журналисти по темите на дигиталната, медийната и информационната грамотност. Чрез създаване на извънкласни дейности по “Медийната и дигитална грамотност”, както и чрез внедряването на темите за дезинформазия и реч на омразата в учебните часове, повишаваме уменията на учениците за критично, аналитично мислене и медийна и дигитална грамотност.

    Галерия - Иновации

    Екскурзии и зелено училище

    Образователни екскурзии

    Незабравими мигове в град Пловдив. Есенна разходка, изпълнена с много интересни впечатления и изживявания. Голям интерес предизвика 3Д прожекцията в Римския стадион, както и разглеждането на Античния театър, автентичната атмосфера по уличките на стария град и други забележителности. Учениците запаметиха своите впечатления от града под тепетата с множество снимки, а емоциите бяха приповдигнати и съпроводени от желанието да разглеждат още и още.

    Малки изследователи

    С много положителни емоции и получени практически умения за оцеляване сред природата можем да се гордеем с най- малките природолюбители. В края на месец октомври учениците от III.а,б,в и IV.б класове, заедно с класните ръководители и учители от начален етап участваха в образователна екскурзия "Малки изследователи". Учениците посетиха Музея на киселото мляко и Музея на Бусенската керамика. Запознаха се с поведението на някои диви животни, как да се ориентират с компас, как се опъва палатка и как се прави огнище.

    Преход в планина Витоша. Очарованието на есента и гостоприемството на планината се разкриха за учениците чрез туристическите атракции: „Музей на мечката“, „Зелена класна стая - свързваща образователна алея“ и „Златните мостове“. Досегът с природата създаде множество положителни емоции и настроение за младите планинари и техните ръководители.

    Галерия - Екскурзии и зелено училище

    Бъдещи планове

    1. Повишаване на качеството и ефективността на училищното образование:

    -Осигуряване на по-голяма практическа приложимост на обучението и ориентирането му към конкретни резултати

    -Успешно участие във външното оценяване и доразвиване и усъвършенстване на системата за вътрешно оценяване.
    -Засилване на възпитателната работа с учениците с оглед пълноценно личностно развитие.
    -Разширяване и стимулиране на формите за обучение и възпитание в дух на демократично гражданство и патриотизъм, здравно и екологично възпитание, потребителска култура, физическа активност и спорт.
    -Постигане на положително отношение към училището и предлаганото училищно образование.
    -По-широко навлизане на нови технологии и методи на преподаване, насочени към личността на ученика.
    -Подобрена физическа и материална среда.
    2. Развиване на системата за квалификация и кариерно развитие на педагогическите специалисти:

    -Утвърждаване на авторитета и подпомагане на кариерното развитие на педагогическите специалисти в училището.
    -Предоставяне на възможности за индивидуализация и диференциация при оценка на труда на педагогическите специалисти в училището.
    -Оптимизиране на квалификацията на педагогическите специалисти и непедагогическия персонал съобразно потребностите и целите на отделния специалист и училищната институция.
    -Подобрен професионален профил на работещите в училището.
    3. Утвърждаване на училището като център за формиране и развитие на личностни качества, умения и нагласи, изграждащи ценностната система на младите хора, културно, информационно и спортно средище:
    -Подобрена и благоприятна среда за обучение и личностно развитие.
    -Прилагане на модели на поведение, основани на идеите и принципите на гражданското образование.
    -Минимизирани прояви на агресия, насилие и други негативни прояви сред учениците.
    -Развиване на системата за извънкласни и извънучилищни дейности, които спомагат за по-добрата организация на свободното време и са насочени към развитие на личностния и творческия потенциал на учениците.
    -Повишена мотивация на учениците за участие в образователния процес, олимпиади, конкурси и състезания.
    -Развитие и укрепване на формите на ученическо самоуправление.
    4. Активно взаимодействие с родителската общност, сътрудничество и активни връзки с общественост и публични институции:
    -Изградена устойчива образователна система с безусловна публичност и прозрачност на управление и състояние.
    -Засилване ролята на родителите при определяне цялостната политика на училището.
    -Удовлетворени очаквания на родителите.
    -Отваряне на училището към социалната среда.
    -Популяризиране постиженията на учениците и учителите.

    Галерия - Бъдещи планове

    Файлове на учебното заведение

    Благодаря!