30. Средно училище "Братя Миладинови"
Адрес
България
бул. Александър Стамболийски 125А
Телефон
02 8221785
И-мейл
История на институцията
Възпитаник на 30. СУ е и новото българско лице в операта – сопраното Анна Велева, която пее на много световни сцени, живее в Ню Йорк и вече има изяви в „Карнеги хол”. Новоизгряващата звезда на българската оперна сцена Райна Хинчева също е получила средното си образование тук, както и ред други известни хора: между мениджърите - Станислава Армутлиева, основател и управител на „Вирджиния Рекърдс”, между учените – известният египтолог доц. д-р Теодор Леков, ръководител на департамент „Средиземноморски и източни изследвания” в НБУ, между журналистите – Светослав Иванов от BTV, Лора Крумова, Петър Петров – сценарист, а също и архитекти, инженери, лекари.
30. СУ „Братя Миладинови” дава на българското общество наистина широка палитра от таланти – гаранция и доказателство, че тук се получава всестранно образование - един добър влог към бъдещето!
Мисия на институцията
Визия и цели на институцията
Нашето училище е образователно-възпитателна институция за ученици от начален, прогимназиален и гимназиален етап, предлагаща достъп до качествен образователен процес при съхранение на собствените достижения и развитие на иновациите в сферата на средното образование.
Нашата визия е да подготвим учениците за учене през целия живот, оценявайки уникалността на всеки ученик и осигурявайки неговите нужди в безопасна и сигурна среда. 30. СУ „Братя Миладинови“ ще продължи да се утвърждава и развива като училище, предоставящо качествено и актуално образование, в което се прилагат съвременни педагогически технологии, което ангажира, подпомага и стимулира учениците и ги прави значими в учебния и извън учебния процес, владеещи полезни компетентности, осъзнати за силните си страни и способни да ги развиват и прилагат за себа си и в полза на общността. Самооценката в училище води до ефективно планиране на подобренията, за да се надградят силните страни на училището и да се отстранят съществуващите слабости.
Насърчаването, развитието и реализацията на силните страни и заложби на всеки ученик, формирането на ключови компетентности и умения на 21. век, мотивирането му за учене през целия живот, както и формирането на активната му гражданска позиция са основен стремеж на общоучилищния екип на 30. СУ „Братя Миладинови“.
- използване на образователни иновации, способстващи за развиване на ключовите компетентности по роден и чужд език, както и дигитални и граждански компетентности за успешна личностна реализация и социализация на подрастващите;
- усъвършенстване на професионалните умения на педагогическата колегия по посока на прилагане на новите технологии в класната стая, усвояване на интерактивни образователни практики и на умения за пълноценно интегриране на децата със СОП, както и по посока на цялостната подкрепа на подрастващите;
- осигуряване на качествено образование на всички ученици, равен достъп до всички извънкласни и извънучилищни форми за изява на личността на подрастващия;
- осигуряване на максимално интегриране на учениците със СОП.
За последните години в училището има три компютърни кабинета с различни конфигурации, WI-FI в цялата сграда, класни стаи, оборудвани с най-съвременна техника, библиотека и места за отдих, модерен физкултурен салон и нов плувен басейн.
Стратегии и приоритети в дейността на институцията
Планиране, организация и контрол на дейността на училището
Осъществяване на привлекателен и мотивиращ процес на образование, възпитание и социализация
Създаване и поддържане на благоприятна среда за обучение и развитие
Повишаване на професионалната компетентност и квалификация на педагогическите специалисти
Подобряване на взаимодействието с родителите, социалните партньори, работодателски организации, университети и
други институции, работещи в областта на образованието и младежта
2. Патриотично възпитание, формиране на национално самосъзнание и общочовешки ценности на децата и учениците
Възпитаване на чувство за принадлежност, привързаност и любов към родината, българските народни традициите и
фолклор
Формиране на:
- представи и възгледи за родина, народ и ценностна система чрез целенасочено взаимодействие между ученика и
училището;
- стабилна нравствена позиция на личността;
- активна гражданска позиция и висок патриотичен дух;
- чувство за толерантност и уважение към другите народи и към техните традиции.
3. Осигуряване на условия за физическа активност и участие в спортни дейности
Подобряване на физическата активност на учениците
Повишаване на спортните резултати
Формиране на навици за здравословен начин на живот
4. Гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование
Формиране на гражданско съзнание и граждански добродетели, свързани със знания за устройството на демократичното
общество, за правата и задълженията на гражданина и с умения и готовност за отговорно гражданско поведение
Развитие на умения за създаване или поддържане на здравословен стил и условия на живот и за доброволното адаптиране
към поведение, благоприятстващо здравето
Формиране на екологична култура, екологично съзнание и екологично поведение в тяхната взаимна връзка с оглед
познаване на екологичните закони, защита, подобряване, управление и разумно използване на природните ресурси, както
и опазване на природната среда и на екологичното равновесие
Усвояване на знания за различни измерения на културните идентичности и за основни характеристики на
интеркултурните отношения, формиращо позитивно отношение към разнообразието във всички области на човешкия
живот, както и уменияи нагласи за конструктивни взаимодействия в мултикултурна среда
5. Механизъм за съвместна работа с институциите по обхващане и включване в системата на предучилищното и
училищното образование на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст
Подобряване на междуинституционалното взаимодействие
Намаляване дела на учениците, преждевременно напуснали образователната система
Подобряване на достъпа и качеството на предучилищното и училищното образование
Интеграция на децата и учениците от етническите малцинства
6. Предоставяне на равни възможности за обучение и/или възпитание
Пълноценна социализация и осигуряване на равен достъп до качествено образование на деца и ученици със специални
образователни потребности, ученици с физически и ментални увреждания и ученици от етническите малцинства и ученици
в риск
Утвърждаване на интеркултурно и подкрепящо образование чрез реализиране на разнообразни извънкласни и проектни
дейности
Формиране на толерантност и уважение към правата на учениците от уязвими групи
Изграждане на позитивен организационен климат и създаване на условия за сътрудничество, ефективна комуникация и
отношения на загриженост между всички участници в процеса на образованието
7. Приобщаване на деца и ученици
Достигане до еднакво и качествено образование за всяко дете, независимо от раса, пол, религия, сексуална ориентация,
физически и ментален статус, етнически произход
Достигане на качествено образование до децата със заболяване, както и до тези, изпитващи затруднения при усвояване
на учебния материал или при общуване
Утвърждаване на разбирането, че приобщаването в образованието е един от аспектите на приобщаването в обществото
Затвърждаване в съзнанието на учениците идеята, че училището е място за изява и усъвършенстване на личностното
развитие
Създаване на структури, подходи и стратегии за преодоляване на бариерите, за да се осигури за всички ученици
равностойна среда, която най – добре да отговаря на техните изисквания и предпочитания
8. Противодействие на тормоза и насилието
Осъществяване на цялостната училищна политика срещу насилието
Подобряване на отношенията между учениците и техните умения за общуване
Повишаване на ангажираността и капацитета на цялата училищна общност за превенция и справяне с тормоза между
учениците
Създаване на по-сигурна училищна среда
9. Превенция на риск от ранно отпадане от системата на предучилищното и училищното образование
Създаване на подкрепяща среда за учениците и положителна нагласа към учебния процес
Изграждане на мотивация за посещение на училище и участие в училищната общност
Своевременно идентифициране на признаците за изоставане в усвояването на учебния материал и проблемите на
училищно ниво, свързани с отпадане от училище
Създаване на положителни нагласи към образователния процес
Приоритети във взаимодействието със социалната среда
- Разработване на концепция и проект
- Изпълнение на проекта
Педагогически персонал
д-р Атанаска Рейха - Директор
Теория на възпитанието и дидактиката
Полина Ангелова - Зам.-директор
Инжнер
Информатика и информационни технологии
Поля Лазарова - Зам.-директор
Биология и химия
Иванка Петрова - Зам.-директор
Математика и физика и астрономия
Иванка Дарджикова - Зам.-директор
Начална и училилищна педагогика
инж. Христо Кондров - Зам.-директор
Инженер
Учащи
Брой | Паралелки/групи | |
Брой ученици/деца | 1027 | 42 |
Материална база на институцията
Спортна площадка - 3
Компютъра зала - 3
Кабинет по химия - 1
Столова - 1
Басейн - 1
Кабинет/площадка по безопасност на движението - 1
Aктова зала - 1
Интерактивен кабинет - 4
Ресурсен кабинет - 1
Фитнес зала - 1
Библиотека - 1
Физкултурен салон - 2
Спортна площадка - 1
Кабинет по биология - 1
Класна стая - 30
Кабинет по география - 1
Кабинет по музика - 1
Kабинет по математика - 3
Kабинет по изобразително изкуство - 1
Kабинет по история - 1
Kабинет по БЕЛ - 3
Методичен кабинет - 3
Състав на обществен съвет
г-жа Лора Крумова - Член
г-н Николай Игнатов - резервен член
Цели и мисия на училищното настоятелство
Училищно настоятелство - Проекти и успехи
През годините от 2020 до 2023 училището работи по различни програми и проекти:
- НП „Изграждане на училищна STEM среда;
- НП „ИКТ – „Хардуерно оборудване-интерактивни дисплеи“;
- НП „ИКТ – „Средства за електронен дневник за училища, ЦПЛР и ЦСОП“;
- НП „ИКТ – „Средства за Интернет свързаност“;
- НП „ИКТ – „Доизграждане на безжични локални мрежи (Wi-Fi)“;
- НП „Office 365 Education ProPlus, Office 2016 и Windows 10 Education Upgrade“;
- НП „Без свободен час в училище“;
- НП „Оптимизация на вътрешната структура на персонала“;
- НП „Квалификация за професионално развитие на педагогическите специалисти“;
- НП „Иновации в действие“ ;
- НП „Библиотеките като образователна среда“;
- НП „Заедно в изкуствата и спорта“ /2 групи през учебната 2022/ 2023 година/;
- НП „Осигуряване на съвременна образователна среда“, модул „Културните институции като образователна среда“
- Изграждане на втори STEM център по Националния план за възстановяване и устойчивост
- Програма „Научи се да плуваш“ на Министерството на младежта и спорта;
- Занимания по интереси /14 групи през учебната 2022/ 2023 година/;
- Проект BG05M2OP001-5.001-0001 „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“;
- Проект "Образование за утрешния ден" - обучение на педагогически специалисти Дигитална раница
- „IN-EDU Проект“ – Хакатон за ученици;
- Еразъм+ КА1 „Големият таблет“;
- Еразъм+ КА1 „Не се притеснявайте, бъдете забавни в клас!“;
- Еразъм+ КА2 „Разширено съдържание“;
- Еразъм+ дейност „Мобилност”, сектор „Училищно образование” - "Наука и технологии в многоезичната класна стая";
- Еразъм+ „InPlace“ - партньорство и обмен на добри практики за създаване на кратки видеопредставяния на малки фирми, исторически забележителности или туристически обекти;
- Програма Еразъм+ “INclusive communities through Media literacy & Critical Thinking EDUcation”;• Програма Еразъм+ на ЕК „Проект De Facto“;
- Програма Еразъм+ „Generative Learning E+ project“;
• ЕTwinning проекти
30. СУ е Еtwinning училище 2021-2022 и 2023-2024 година
- eTwins Reflection
- https://www.etwinning.net/bg/pub/countries/country/schools/school.cfm?id=138257
Участие в проекти
• Национална програма „Заедно в изкуствата и в спорта“ - 2022-2024
• Национална програма „Иновации в действие“ - 2022-2023
• Национална програма „Оптимизиране на вътрешната структура на персонала“ - 2022-2024;
- Реализирани европейски проекти/ програми:
Успехи на институцията
Дейности за популяризиране на училището:
Планирани до края на 2023/2024
• "Европейска седмица на спорта", септември 2023
• Ден за извънкласни дейности и спорт в 30. СУ, 27.10.2023 г.
• Участие в Националното състезание по творческо писане на английски език /ученици от VI-XII клас/, ноември 2023
• Участие в инициатива на Дигитална национална коалиция и МОН „Бъдещето е код“ октомври –декември 2023; април – юни 2024
•Участие на учениците от 30.СУ в организираната традиционно от МОН „Седмица на четенето“, октомври 2023
•Участие в „Европейска седмица на програмирането“, октомври 2023
• Участие в трите етапа на Конкурса по превод към Образователен отдел на Посолството на Испания, както и участие в Конкурса за поезия–ученици от VIII, X и XI класове, съобразно графика на Образователния отдел
• Участие в Коледно и Великденско математическо състезание, организирано от Съюза на математиците в България. декември 2023-април 2024
• Участие в Национално състезание „Ключът на музиката”, януари-март 2024
• Ден за безопасен Интернет, февруари 2024
• 19 февруари - 151 години от обесването на Васил Левски февруари 2024
• Участие в „Дни на медийна грамотност“, февруари 2024
• Отбелязване на световния ден за борба с тормоза в училище – “Ден на розовата фланелка“, февруари 2024
• Отбелязване на Световната седмица на парите с ученици от прогимназиален етап, март 2024
•Участие в Международен фестивал за рисунки „Млади таланти”, организиран от Двореца на децата март/април 2024
• Участие в математическо състезание „Европейско Кенгуру“, организирано от Съюза на математиците в България, март/април 2024
• Отбелязване Седмицата на детската книга – 23-30 април, с ученици от първи до осми клас
• Отбелязване на 22 април - Денят на Земята с изработване на презентации и постери от ученици на тема „Планетата срещу пластмасата“, април 2024
• Провеждане на информационни кампании за седмокласниците и зрелостниците, април 2024
• Ден на ученическото самоуправление, 09.05.2024
• Изготвяне на изложба по повод 24 май – Ден на славянската писменост и българската просвета и култура, май 2024 г.
• 2 юни – Ден на Христо Ботев и борците за свободата на България, юни 2024
• Организиране на дейности с ученици от гимназиален етап и ВСС по ОП „Съдебната власт – информиран избор и гражданско доверие“
• Представяне постиженията на учениците по изобразително изкуство в периодични изложби във фоайето на 30. СУ
• Популяризиране на постиженията на учениците чрез училищния сайт, информационни табла, изложби и др.
• Организиране на екскурзии и училища сред природата при спазване на нормативната уредба на МОН за ученически отдих и туризъм и при възможност за тяхното организиране и провеждане съобразно разпоредбите на Министерството на здравеопазването
• Извънкласни и спортни дейности според плановете на вътрешноучилищните
професионални учебни общности, Националния календар на МОН и графика на район „Възраждане”
• Целогодишна работа по приобщаване на децата със СОП, взаимодействие с
вътрешноучилищните екипи, родители и други заинтересовани страни
• Провеждане на квалификационни дейности
Планирани до края на 2022/2023г.:
2022/2023
2020-2021
Успехи на учителите
Успехи на учащи
Дял (процент) на учениците, участвали в олимпиади, състезания, конкурси и др. за:
-учебна 2021/2022 г. – 98%
-учебна 2022/2023 г. – 80%
Олимпиади и национални състезания по графика на МОН
• Математика
• БЕЛ
• Испански език
• Английски език
• Биология и здравно образование
• Химия и опазване на околната среда
• Физика
• Астрономия
• Знам и мога
• Ключът на музиката
• Европейско кенкуру
Спортни състезания и турнири
Ученически игри – районни първенства
• Баскетбол – момчета 8 – 12 клас
• Волейбол – момчета - 11 клас
• Волйбол - момичета 8 – 10 клас
• Футбол – момчета 11 клас
• Футбол – момчета 5-7 клас
• Бакетбол – момчета 5-7 клас
? Училищни турнири
• Плуване - момчета и момичета 1 – 4 клас
• Волейболен мач с учители – момчета 11 – 12 клас
Фестивали
• 22-ри фестивал на ученическите театри на испански език
Конкурси
Национални
• „Моите родови корени от Македония и Одринска Тракия“ – получена втора награда за документален разказ
• Национален конкурс "Възкресение Христово", организиран от Св. Синод
• 17 конкурс на читалище Христо Ботев "Звезди обсипят свода небесен", на тема: Моят домашен любимец (ученик от 9 а клас е носител на наградата на конкурса)
• "Моята Мечта" на изд. Клет
• Стъпала на знанието
Общински
• Участие в творческо ателие и изложба, посветена на 140 години от рождението на Владимир Димитров-Майстора
? Участие на ученици от начален етап в състезания на СБНУ
• Аз рисувам
• Аз и знанието
• Аз, природата и светът
• Аз и числата
• Аз и буквите
• Аз общувам с Европа
• Финалното състезание
Информация за участието на ученици от 30. СУ в олимпиади, състезания, конкурси и др. през учебната 2021 – 2022 г.
Олимпиади и национални състезания по графика на МОН
• Математика
• БЕЛ
• Испански език
• Английски език
• Биология и здравно образование
• Химия и опазване на околната среда
• Физика
• Философия
• История и цивилизация
• География и икономика
• Знам и мога
• Ключът на музиката
Спортни състезания и турнири
Ученически игри – районни първенства
• Футбол – момчета 5-7 клас
Конкурси
?Национални
• "Моята Европас Коледна картичка"
• XXIII НАЦИОНАЛЕН ФЕСТИВАЛ ЗА УЧЕНИЧЕСКИ ТЕАТЪР НА ИСПАНСКИ ЕЗИК
• Периодичен конкурс от програмата на KONKURS-bg.com, на тема "Дъжд"
• Периодичен конкурс от програмата на KONKURS-bg.com, организиран от БАН, на тема: Космосът и АЗ"
• Стъпала на знанието
Общински
• Конкурс за коледна картичка – „Коледни Вълшебства“- 2 първи награди
Училищни – тема: „Коледа“ изработване на:
• Дигитална картичка
• Рисунка
• Сурвачка
• Картичка
Участие на ученици от начален етап в състезания на СБНУ
• Аз рисувам
• Аз и знанието
• Аз, природата и светът
• Аз и числата
Други
• НС „Млади преводачи“
Партньорства
•Образователен отдел към Кралство Испания, 30. СУ е част от Асоциацията на училищата в България, в които преподава учител испанец
•Асоциация Българска книга
•Коалиция за медийна грамотност
• Безопасен интрнет
• Национален дворец на децата
• Национален природо-научен музей
• Военно медицинска академия
• Гьоте институт
•Юнион Интерактив ООД - ангажирана в сектор Образование и по- конкретно внедряване на образователни технологии и квалификация с екипа на 30. СУ през 2022г. и изграждането на STEM център по Природни науки, изследвания и иновации
• Беткор ООД и Българска Училищна Индустрия ООД - партньор за намиране на най-верните интериорни решения. Фирмата заема лидерска позиция на пазара за производството и доставката на училищно обзавеждане – ремонтни дейности и обзавеждане 2022г.
• Институт по Молекулярна биология и Института по биоразнообразие и екосистемни изследвания към БАН – периодично осигурява материали за часовете по биология и ЗО 2022-2023г.
• Виваком – партньор в изграждането и поддръжката на цялостната безжична мрежа – 2022-2023г.
• Samsung Bulgaria – обучение за ученици, нови технологии в процеса на обучение, подкрепа на социални каузи
Проведена интердисциплинарна онлайн конференция на тема “Covid-19 Предизвикателството на нашето време” - институт по Молекулярна биология, Институт по биоразнообразие и екосистемни изследвания към БАН, Асоциация родители, СБУ, Коалиция за медийна грамотност, в. „Капитал“.
В текущата учебна година ученици от гимназиален етап участват в инициатива на Samsung Bulgaria “Solve for tomorrow”, по която инициатива разработват прототип на дигитална технология по социално значима тема “мобилно приложение за хората с увреждания, които търсят работа”. Планирани са обучения от страна на партньора, с помощта на менторски екип, за осъществяване на прототипа, както и срещи с търговски и управленски представители на Samsung.
Иновации
Училището е изградило традиции при осъществяването на добри практики и партньорстава с различни държавни институции и граждански организации. За поредна година работим в партньорство с Министерство на правосъдието и Висшия съдебен съвет по образователна програма “Съдебната власт. Информиран избор и гражданско доверие. Отворени съдилища и прокуратури”, чрез която се привличат съдии, прокурори и следователи от съдебната система. Учениците участват активно в мероприятия, проведени както в училище, така и в Съдебната палата, Районни съд и прокуратура, Военен съд и др. За своето участие, учениците обогатяват гражданската си култура и развиват своята етична и правна култура. Последните години осъществихме партньорство с Коалиция за медийна грамотност и Асоциация на европейските журналисти по темите на дигиталната, медийната и информационната грамотност. Чрез създаване на извънкласни дейности по “Медийната и дигитална грамотност”, както и чрез внедряването на темите за дезинформазия и реч на омразата в учебните часове, повишаваме уменията на учениците за критично, аналитично мислене и медийна и дигитална грамотност.
Екскурзии и зелено училище
Образователни екскурзии
Незабравими мигове в град Пловдив. Есенна разходка, изпълнена с много интересни впечатления и изживявания. Голям интерес предизвика 3Д прожекцията в Римския стадион, както и разглеждането на Античния театър, автентичната атмосфера по уличките на стария град и други забележителности. Учениците запаметиха своите впечатления от града под тепетата с множество снимки, а емоциите бяха приповдигнати и съпроводени от желанието да разглеждат още и още.
Малки изследователи
С много положителни емоции и получени практически умения за оцеляване сред природата можем да се гордеем с най- малките природолюбители. В края на месец октомври учениците от III.а,б,в и IV.б класове, заедно с класните ръководители и учители от начален етап участваха в образователна екскурзия "Малки изследователи". Учениците посетиха Музея на киселото мляко и Музея на Бусенската керамика. Запознаха се с поведението на някои диви животни, как да се ориентират с компас, как се опъва палатка и как се прави огнище.
Преход в планина Витоша. Очарованието на есента и гостоприемството на планината се разкриха за учениците чрез туристическите атракции: „Музей на мечката“, „Зелена класна стая - свързваща образователна алея“ и „Златните мостове“. Досегът с природата създаде множество положителни емоции и настроение за младите планинари и техните ръководители.
Бъдещи планове
1. Повишаване на качеството и ефективността на училищното образование:
-Осигуряване на по-голяма практическа приложимост на обучението и ориентирането му към конкретни резултати